Onze diensten

De organisatie binnen FourIQ is zo ingericht dat we opdrachtgevers de beste service kunnen aanbieden.
Denk dan met name aan:

Onze afdeling Advies en Installatie beantwoordt enerzijds uw technische wensen, maakt ontwerpen, brengt adviezen uit en onderzoek indien gewenst hoe uw elektrotechnische installaties gekoppeld kan worden aan de e-Facility Circle van FourIQ. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor de implementatie en realisatie van het (veranderings)project. Uw medewerkers verdienen een omgeving waarin zij zich vrij, comfortabel en veilig voelen. Een omgeving waarin techniek mag bijdragen aan die waarden zonder een doel op zich te worden. Bij ieder project is het opnieuw een uitdaging functionele techniek en een fraai ontworpen gebouw zo optimaal mogelijk op elkaar af te stemmen in een comfortabele, bedrijfszekere en duurzame harmonie.

Vanuit het Network Operations Center (NOC) of Security Operations Center (SOC) worden de elektrotechnische systemen op basis van o.a. Simple Network Management Protocol (SNMP) agents continu bewaakt. SNMP maakt deel uit van het TCP/IP protocol suite. Doelstelling is om een zo hoog mogelijke beschikbaarheid te realiseren. Om dit te behalen worden systemen preventief gecontroleerd en indien nodig voorzien van security updates. Door het repeterende karakter van incidenten kunnen we voorspellingen uitvoeren. Voordat een technische storing optreedt wordt door het team preventieve handelingen uitgevoerd om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk storingen optreden. Als er toch een storing plaatsvindt dan wordt dit door de monitoringsservice snel opgemerkt waardoor de tijd voor de juiste oplossing tot een minimum beperkt wordt. De werkzaamheden worden zoveel mogelijk remote vanuit het NOC uitgevoerd. Indien we het niet remote kunnen verhelpen dan zal de storingsdienst naar de locatie gaan om het probleem als nog te verhelpen.

Deze afdeling volgt alle alarmmeldingen op die vanuit de verschillende onderliggende elektrotechnische systemen gegenereerd worden. Denk hierbij aan het opvolgen van bijvoorbeeld een inbraak- of brandalarm. Zij onderhouden contact met het object (gebouw), betrokken personen en de ondersteunende diensten zoals de bewakingsdienst, politie of brandweer. Na opvolging van het alarm (incident) wordt de data zoals videobeelden en de audiostream veiliggesteld en opgeslagen in een dossier. Op verzoek kan deze beschikbaar gesteld worden.

Bij de (technische) servicedesk kunt u algemene of technische vragen stellen. Denk hierbij aan vragen:

– over de werking van bijvoorbeeld een systeem
– een storing die niet is opgemerkt door het NOC/SOC
– of als u niet weet aan wie u een specifieke vraag kan stellen

Al dit soort vragen kunt u melden bij de servicedesk. Zij beantwoorden uw vraag of helpen u verder binnen onze organisatie.

Indien noodzakelijk of gewenst kunnen we technische ondersteuning op locatie verzorgen. Deze afdeling wordt vaak aangestuurd vanuit het NOC/SOC of servicedesk.

De basis van de overeenkomst is een Service Level Agreement (SLA). Via het klantportaal heeft u continu inzicht in alle incidenten, acties en aanvragen vanuit uw eigen organisatie. Daarnaast treft u informatie aan over de afgesproken service levels en behaalde resultaten. Per maand of per kwartaal worden de bevindingen met u persoonlijk besproken.

Deze afdeling laat de ondersteunende facilitaire processen zo goed mogelijk verlopen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een receptiefunctie. Uw bezoekers worden geholpen door onze Facilitaire Servicedesk. Zij verlenen toegang bij slagbomen, geven eventueel instructies aan de bezoeker, zorgen voor parkeerbeheer, melden deze persoon aan in het bezoekerssysteem, zorgen dat uw medewerker wordt geïnformeerd, regelen en beheren de vergaderruimte, melden bezoekers af etc.